tisdag 26 februari 2013

?!

Ibland är det rätt spännande att försöka få folk att förstå skillnaden mellan en aggressiv hund och en osäker hund. En hund som rädd för något eller en hund som vill döda något.
Speciellt är det otroligt spännande att försöka förklara för folk som äger hund men ändå inte vet att det finns fler alternativ till halsband åt sin hund än stryp och sele ...
Tror inte att något utav det jag försökte förklara kom fram. För i deras ögon är min hund fortfarande livsfarlig.
Dock så gör inte det mig ett skit, jag kämpar dagligen för att få min hund att bli bättre vid hundmöten och framför allt att bete sig normalt när man står och pratar med andra som har hund. Så deras syn på min hund kunde inte rört mig mer i ryggen om det så kom och slog till mig.
Det slår dom inte heller att denna så kallade hundhatande hund som jag äger faktist bor ihop med en annan hund och inte heller att hon har bevisat gång på gång att hon kan ta normala promenader med andra fyrbenta heller ...
Vilken tur att jag har lärt mig från folk i min omgivning att när en människa vägrar lyssna på fakta och i stället gå runt och tro. Så är det lika bra att låta dem tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar