söndag 10 februari 2013

Icy 5 år

Efter jobbet idag så tog jag en snabb powernap och sedan begav vi oss upp till Strömslund för en liten hundpromenad tillsammans med Sofia och Emma samt deras hundar. Måste väl säga att Bam Bam skötte sig bra, trots att han drar ganska mycket och försöker busa lite, dock tyckte jag inte han var helt hopplös utan lyssnade faktist ganska bra. Icy däremot är ju som hon är, det blev ett par utfall och så stod och väl och skällde mest för att hon blev frustrerad. Sofias lilla tjej Donnie har ju färgen som Icy avskyr mest i hela världen(Icys egna färger) svart & brun. Men det gick ändå bra, man märker av att vi gör framsteg tillsammans för varje träningstillfälle!
Icy är ju lite oförutsägbar, men tyckte att det gick bra ändå, det gick ju självklart bättre efter att vi hade gått en stund, men jag vet att hon behöver öva mer, framför allt med hundar som ser ut som henne själv.

Efter promenaden så åkte jag och Sofia med Donnie och Bam Bam till hundgården för att dom små skulle få busa av sig lite + att jag vill se om Bam Bam fortfarande höll på och jucka som en tok. Men till min förvåning så juckade han ingenting, han försökte väl kanske LITE en kort sväng men det var inget direkt nämnvärt då han inte ens ställde sig på henne. Dom lekte helt kanonbra idag och Donnie sa ifrån när Bam Bam blev för jobbig, precis som det ska vara.

Nu har hundarna precis fått födelsedags "tårta" (ja jag kan ju inte bara ge Icy) Icy drog i sig allt i ett nafs, jag hann knappt reagera innan allt var borta, medan Bam Bam verkligen njöt av sitt och åt långsamt! Verkade som att det var väl omtyckt i alla fall.
Nu ligger båda hundarna helt utslagna i soffan och snarkar!

Dagen i sig har varit helt underbar, känns skönt att få ha kommit igång med hundmötesträningen med Icy samt att försöka träna på fokusen under promenad med Bam Bam!
Men nu ska jag och min älskling försöka få i oss lite mat och sedan skall även vi lägga oss och slappna av i soffan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar