tisdag 19 februari 2013

Västerby hunddagis!


(Frontbilden på västerbys hemsida)
Satt ganska nyligen i telefon med Mikael som äger Västerby hunddagis. En riktigt trevlig herre det där. Vi satt om och länge och diskuterade just flyball (bla), jag var ganska intresserad utav att ev börja med detta då jag tror att det är någonting som Bam Bam hade tyckt var otroligt roligt(Ja, jag erkänner, även jag tycker det verkar kul) Vi båda var överens om att det är otroligt tråkigt att det är en döende hundsport och att så få vet om vad det egentligen är får någonting.
Hur som så skulle det eventuellt inte bli en till kurs. Men om jag lyckades få ihop tillräckligt många personer som var intresserade utav att träna detta med sin hund, så lovade han att prata med instruktören som höll i denna flyball kurs för att ev ordna så att en ny kurs kunde starta lite längre fram i år.

Vi satt även och diskuterade allmän lydnad med hund, olika hundraser mm mm, riktigt intressant samtal hade vi faktist! Hur som så lär jag förmodligen dra med mig Bam Bam dit på söndag för att vara med på deras öppna träningsdag som dem har på (nästan) alla söndagar.
Tror det kan vara bra för Bam Bam att träna där ute och sedan är det ju aldrig fel att byta kunskaper på dessa tillställningar, det är dvs roligt för både matte och vovve :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar