tisdag 19 februari 2013

Försöka ha lite kul ändå.

Ja som ni sett tidigare så är Icy lite halvkrasslig, men hon är ju inte som vanliga hundar när hon är dålig utan hon blir tiotusen gånger mer aktiv och ett rent helvete att försöka gå med utomhus då hon gör oftare utfall och så är hon väldigt vaksam med mig.
Jag ringde faktist upp veterinären idag och prata med dom och kollade ifall det eventuellt var okej för mig att åka bort med Icy och Bam Bam till hundgården en sväng då båda två var helt omöjliga här hemma. Veterinären påpekade att det verkar inte vara något akut med henne(vilket jag tycker dom kunde talat om igår) men så hon såg absolut inga problem med att dom kunde åka och leka en sväng.
Det är helt sjukt hur mina två hjärtan kan bli helt hyper av en dags vila. Men så är det och vi har valt en aktiv livsstil så då får man väl räkna med att någon hund då och då är lite vrång när det ordineras vila.
Men allting gick bra i hundgården, dom hade jätte kul och drog dragkamp med pinnar. Men nu får det vara lugn och ro för Icy i alla fall. Får se om jag skuttar ut i halkan och tränar lite ögonkontakt och fotgående med Bam Bam senare.
Nu ska jag i vilket fall som helst ringa och skälla ut mitt bostadsbolag som lovade att det skulle komma hit någon för ca 3 veckor sedan och kolla på värmen i våran lägenhet(då det är svinkallt här hemma).
Men det har än så länge inte dykt upp någon, inte heller har någon ringt till mig för att boka tid att komma hit.
Så nu är jag förbannat trött på detta segande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar