tisdag 12 mars 2013

Varit lite för mycket nu det senaste.

Ja, jag har faktist inte haft världens längsta bloggtorka utan det har helt enkelt varit allt för mycket i föreningen det senaste, vi har fått in så otroligt mycket vanvårdsfall och akuta hundar som skall ut helst igår.
Jag har inte fått tid att kunna sätta mig och skriva någonting i lugn och ro. Har dock börjat prioritera tiden lite bättre nu + att det har börjat lugna ner sig en aning i föreningen.

Vi fick in en Chinese crested hane här härom veckan som min mamma tog in på prov, dock visade det sig att han var otroligt misskött ganska snabbt. Hans tänder var helt förstörda, klorna var jätte långa och han hade torra eksem utslag vid scrotum.
Vi fick inte tag i någon veterinär i västra götaland som kunde göra dessa operationer för att göra honom bra till ett tillräckligt bra pris så jag var tvungen att sätta mig och åka från Trollhättan till Stockholm (dvs ca 5 timmar enkel resa). Men nu är han äntligen bra, eller ja han går ju på en del medicin och efterbehandlingar, men det ser just ut för honom nu i alla fall.
Här har ni några bilder på hur han såg ut samt hur han ser ut nu.







Såhär såg han ut i munnen och hans tassar innan veterinärbesöket, klorna blev klippta och hans tänder blev fixade, såhär ser tänderna ut nu.



Vi trodde aldrig han skulle få behålla sina tänder, men som tur var så var det bara två som fick dras, hans tandkött har dragit sig upp jätte mycket så det har visat sig att han har några eventuellt blivande hål på gång, men vi sköter hans tänder varje dag nu och så skall vi på återbesök om 6 månader med honom.





Ja, detta är ju inte bara det som hänt, utan det har varit en hel del som sagt och vissa saker kan man inte heller skriva ut på varken facebook eller blogg, så ja! Men nu ska jag försöka börja komma igång med bloggandet igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar