tisdag 12 februari 2013

Icy är på dåligt humör .. igen

Ja vad ska man säga, jag vet inte vart det är jag gör fel, men någonstans är det. Det känns som att ingenting jag gör med Icy, gör så att hon blir bättre för tillfället, vågar nog faktist säga att hon börjat att gå tillbaka till sitt gamla jag.
Hon är oberäknelig, väldigt tuff mot Bam Bam, gör oftare utfall osv osv. Jo jag vet att det kan vara så att hon har ont, men jag var hos veterinären med henne och bad dem dra och känna på henne och se om det är så att hon hade ont någonstans och nej .. det hade hon inte. Nu väntar jag bara på att få inbokat ett nytt blodprov på henne för att se om det är någonting där som är fel.

Jag har även fått höra att kastrerade tikar vid 5-6års ålder kan bli "sur tanter" att dom inte riktigt är på samma nivå och har lite humörrubbningar. Jag vet inte men någonting är det i alla fall.
Känns som om att vi inte gör annat än att träna, busa och kela hela dagarna och ändå så verkar hon inte vara helt nöjd OCH jag vet att man inte ska försöka göra sin hund nöjd med allt dem vill varje dag och det gör jag inte heller, hon har sina vilodagar precis som alla andra hundar. Men som sagt något är det som inte stämmer.

Har suttit och grubblat på om det kan handla om att jag har jobbat väldigt mycket det sista och hon känner att jag inte riktigt är lika mycket hemma och pysslar med henne under dagarna, sedan har jag även funderat på att om det har med att göra att Bam Bam är i trotsåldern och testar henne från dag till dag för att se vad hon går för. Det är nämligen inte ALLTID som hon är sur heller, har jag varit hemma en hel dag med dem så tycker jag att hon är mycket trevligare och social(dock lika pipig som vanligt).

Sedan har jag även fått reda på att hundar som har problem med sköldkörteln och ett underskott av tyroxin(stavning) är ganska oberäkneliga och att dom är lite som periodare, att dom kan vara suveräna hundar ena dagen och nästa så är dom helt katastrofala. 

Jag har försökt hitta mer information om detta och mycket om det som beskrivs är Icy upp i dagen.

Men vi får se, det  går ju som sagt fram och tillbaka, hon kanske är sådan helt enkelt, jag menar detta är ju inte första gången som hon vänt på en 5:a och helt plötsligt är sur och grinig igen, det vet ju alla som känner henne. Det kanske bara är så att jag inbillar mig ... *Suck*


(Tog hundarna till hundgården för en liten springtur direkt efter jobbet idag i alla fall, längtar så tills min fot läkt helt och jag kan börja löpa med dem båda två i stället.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar