måndag 11 februari 2013

11 Februari

Idag blev det en tur ut till hundgården efter jobbet, vi hade bokat dejt med Miko och Annelie. Jag plockade med mig Icy också idag med syfte att försöka träna henne lite inne i hundgården(att umgås med andra hundar) hade med min munkorgen också i och med att hon är ganska opålitlig när hundarna gör tjurrusningar mot henne eller bara vill studera henne. Kan väl inte påstå att det gick super bra. Men det är ändå en förbättring från hur hon var förr. Bam Bam och Miko leker lika bra som vanligt, dock är det väl en hel del juckande från Bam Bams håll, fast det började inte fören dem hade lekt tillsammans ett tag.
Efter en stund plockade jag in Icy i bagaget igen för vi fick besök utav den super söta labbetiken Ice. Bam Bam och Ice lekte mycket när dem var mindre och dem lekte precis lika bra nu. Dock var det Mikos tur att börja jucka(Tror att Miko blev lite kär) i mitt tycke så hade i alla fall hundarna väldigt roligt. Vi fick även besök utav en terrier (av något slag) en liten äldre herre som var ganska bestämd med hur han ville ha det och inte, dock tycker jag kan visade vad han stod ganska omedelbart och blev inte allt för störd utav racervalparna. En helt otroligt rolig playdate blev det idag.

- Förutom en sak -
Kommer en äldre man och ställer sig med en rottis(ev mix) tik utanför hundgården och studerar våra hundar, (Detta var när jag precis satt in Icy i bilen igen) efter en stund styr han kosan mot ingången till hundgården och säger att han skall komma in, varken jag eller Annelie(och Nadja som var där utan hund en sväng) han ens få tag i hundarna utan han klampade bara in. Hans hund hade redan innan han gick in gjort ett par utfall med tandvisande genom stängslet. Jag kände att jag blev en gnutta osäker på mannen som kom in då jag först och främst inte vet vem det är, inte heller hur hans hund fungerar ihop med andra hundar. Rätt som det är så börjar hunden göra utfall(hunden har nosgrimma på sig), ägaren är inte för berörd utav det hans hund håller på med(han har fortfarande sin hund kopplad). Jag valde att hålla fast min hund i koppel för jag fick dåliga vibbar utav denna mannen. Rätt som det är så börjar han med påhopp och anklagelser mot mig och Nadja för att vi inte var "dominanta" förare till våra hundar(Nadja hade inte ens sin hund med sig) han påpekar att folket som hänger i den här hundgården tror att dem är "änna riktiga viktigpettrar" och att det är på grund av folk som oss som han vill att denna hundgården skall läggas ner. Det blev en jäkla diskussion om hunduppfostran. Rätt som det är så nämner Nadja "Men du slår ju din hund med kopplet över ryggen, det är fler som sett detta" Dock så vägrade mannen att erkänna detta, men han hade inga problem att erkänna att han brukar dra och BITA sin hund i örat om hon ej lyssnade på honom. När jag då gick emot honom och sa att då får den typen av dominansuppfostran stå för din del, för så hanterar jag inte mina hundar och kommer heller aldrig att göra. 
Det var väl knappast det han ville höra, då han blev irriterad över mitt svar och började försvara sig med att han minsann haft och tränat hund i 30 år och det då aldrig varit problem tidigare(då är min frågan varför han inte hade pli överhuvudtaget på sin hund) Jag avslutade dock diskussionen ganska snabbt då det kändes som att detta kunde vi stått och diskuterat hej vilt och ingen utav oss hade fått det vi velat sagt då det blev mest irritation. Jag ville bara att Miko och Bam Bam skulle få leka i fred och inte behöva oroa sig för att bli bitna i förbifarten.
Han gick till sist, men inte utan sista ordet. Han tittade in i min bil (på Icy som då skällde mot hans hund) och sa till sin hund "Se sådär blir man om man inte har en bra förare" och sedan styrde han iväg ... Det va inte ens något jag tänkte diskutera med honom och inte heller ifrågasätta då han äntligen var på väg ... 


Nu vankas det snart mat här hemma och sedan blir det lite träning i stadga med min lilla kille. Även kloklippning står på listan innan denna dagen är slut.


Några bilder från hundgården idag.




Högst upp är det Icy och Bam Bam som lekte i ca 30 minuter innan Miko och Annelie anlände.
Andra bilden är på vackra Miko
Tredje bilden är Bam Bam och Miko 
Fjärde bilden är på super söta Ice som BARA ville ha en massa godis :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar