lördag 16 februari 2013

Bam Bam 1 år

Idag fyller ju Bam Bam ett år, och det har firats med en massa träning :) Vi åkt iväg vid 14 tiden för att möta upp Emma och Luna. Luna behöver träna på att leka med andra hundar på ett snällt sätt och Bam Bam behöver träna på att förstå att alla hundar inte går att mejja ner och att alla är precis lika leksugna som honom. Jag tror inte Luna var för sugen på att umgås med Bam idag, hon kanske tyckte han var ful ;) haha.
Vi var där i ca 1 timma i alla fall och jag tyckte att med tiden så lugnade faktist Luna ner sig och lät till och med Bam sitta bredvid henne medan dem båda satt och tiggde godis från Emma. Vi kommer försöka träffas snart igen så att våra hundar får tränas mer.

Efter att vi var iväg med Luna så åkte jag och Bam Bam till Stavreskolan för att träna lite fotgående och inkallning på deras fotbollsplan. Vi har aldrig tränat där förut så han tyckte att precis allting luktade väldigt gott på marken, alla människor som gick förbi stängslet var intressanta och alla hundar som traskade förbi var man tvungen att stirra ner, sedan tyckte han nog inte att alla dessa bilar som åkte förbi var någon höjdare heller. Men lär han sig att fokusera på mig under dessa omständigheterna så kommer han vara grym sedan. Otroligt mycket störningsmoment var det, så jag tyckte han var duktig, egentligen så skall man kanske inte köra så mycket störningar när man är på ett nytt ställe och han inte övat så mycket på det. Men som sagt, det gick faktist hyfsat bra.
Sedan nu när jag kollat igenom filmen ett par gånger för att kritisera mig själv lite så ser jag att jag är värdelös på att belöna, får nog börja ge honom mer pauser och belöna vid fler tillfällen så kommer jag nog få upp fokusen på honom.



Ser nu att det är ganska dålig kvalité på videon, skall försöka komma ihåg det till nästa gång.




Jag och Bam Bam efter dagens träningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar