lördag 9 februari 2013

Min plattform är nästan klar!






Nu har man äntligen fått gjort grunden till plattformen som jag ska träna Icy i kantarellsök med.
Det är bara målning kvar och självklart så ska jag skaffa saltkar att ha i hålen som man kan placera ut störningar och kantarellerna i.
Icy har redan vågat sig upp på den och gått fram och tillbaka på den. Hon var riktigt nyfiken på vad det var vi grejade med här hemma. Även Bam var uppe en snabbis, dock tyckte han inte det var lika roligt utan sprang ner lika fort.

Det är så roligt att jag fått en riktig plattform då både jag och Icy tyckte att detta med krukor blev lite tråkigt i längden då det är klumpiga att flytta och i allmänhet att greja med.

Tack till morbror Fredrik som fixade virke åt oss och hjälpte oss snickra ihop den.

2 kommentarer:

  1. Oh, men detta var spännande. Hur används den sedan? http://flutterby.blogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer bli riktigt spännande, man stoppar ner ströare i alla hålen och lägger i diverse olika störningsmoment som man kan tänkas stöta på i skogen i några och sedan har man en eller två ströare med kantareller i :)Så får hunden helt enkelt markera på dem som det är kantareller i, ju längre in i träningen man kommer, desto svårare störningar i dem andra ströarna :) Så det ska bli riktigt kul!

      Radera