måndag 25 februari 2013

Hyfsat seg dag

Ja idag har jag väl inte fått gjort allt för mycket. Min mormor kom över på lite fika idag och fick gosat med mina små, samt se vår lägenhet som hon inte gjort ännu. Hon stannade dock inte så länge, vilket kanske var bra då jag varit ganska seg och slö idag, var väl kanske inte Sveriges roligaste sällskap direkt *ler*.

Annars har eftermiddagen gått ut på att försöka hitta hem åt "mina" två nya hundar som jag är kontaktperson åt, Bengan och Basch. Har suttit och gått igenom en jäkla massa intressenter och har hittat ett par stycken som jag skall ta och ringa upp i morgon(håll tummarna för att det är någon som passar).

Den enda träningen som varit med mina små odjur idag är väl att jag och Icy testat lite nya metoder med att få fokus under promenad och vid möte av människor och dyl. Tyckte faktist att hon skötte sig ganska bra och förstod omgående vad det var jag ville utav henne, dvs mer utav denna träningen ;)
Bam Bam har idag varit en redig kille, efter all träning med bur inomhus och inklickande utav ordet "buren" så hoppade han idag in i buren när den fanns i bilen(på kommandot buren). Detta är ingenting han vågat förut då själva hoppet upp till buren verkade vara lite läskigt. Så jag är kanonnöjd :)!

Nu ska jag ta och fortsätta gå igenom intressenter för att se om man hittar något som kan passa dessa två som jag är kontaktperson åt. Då dem 3 hundarna jag haft tidigare är ute på prov, förutom en då som förmodligen kommer åka iväg i helgen! (om allt går enligt planering)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar