onsdag 13 februari 2013

Chico är akut!



Hej allihopa, här är Chico igen!

Second chance har bara fräschat upp min annons lite. 
Just nu är läget så här, jag har blivit förflyttad till en jätte trevlig kvinna som har mig hemma för utvärdering, men där kan jag inte stanna något vidare länge, för hon har en annan hane hemma och flera barn. Därför så är det ganska AKUT att jag hittar ett nytt hem.
Men såhär säger i alla fall hon om mig!

Chico är en väldigt trevlig och lyhörd kille som behöver en fast hand och kunnig förare för att visa honom vad som är rätt och fel här i livet. Han behöver någon som tränar honom med mjuka metoder, men som samtidigt inte backar om han försöker säga emot. Han är en kille som gillar att testa sina förare genom att skrämmas, dvs morra,stirra och ev nafsa om det är så att för mycket krav ställs på honom. Jag ser helst att Chico hamnar hos något par, utan barn och andra djur som kan lägga ner mycket tid och energi på honom, några som verkligen kan arbeta med honom och träna med honom(För det tycker han är jätte roligt).
Han har lite resursförsvar, kan morra om man försöker ta godsaker eller pinnar mm från munnen. Sedan känns det som om han har en gnutta separationsångest, dock visar detta sig bara om man stänger in honom i ett rum(Han gillar inte att bli avgränsad utan vill ha hela huset/lägenheten att röra sig på).
Han är en väldigt pratig kille, går runt och gnyr,morrar lite och har lite andra småljud för sig.

Vi på Second chance omplacering ser att Chico hamnar hos någon som är raskunnig
Chico är en blandras mellan Amstaff/Rottweiler & Labrador (Han är 5 år gammal)

Är du intresserad utav Chico så skickar du en intresseanmälan här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar