måndag 10 december 2012

Träning i snön

Blev en tur ut till svärmor idag så att vi kunde få byta olja på bilen. Medan älsklingen grejade med detta så tog jag ut en hund i taget och tränade som tusan med lydnad och stadga. Kan bara säga att FY FAN va duktiga dem båda två är, jag kan springa i från dem och springa förbi dem utan att dem reser sig upp. jag är så jäkla stolt över dom så det går inte att beskriva och trots uppehåll från apporteringsträningen så minns båda hundarna precis hur man ska göra och gör det galant.
Blev även glatt överraskad när jag försökte få Bam Bam till att bära en påse här hemma förut och han gjorde det, han bar den till mig!!! sedan tyckte han väl i och för sig att det var rätt kul att dra iväg och leka med den, men han BAR den :)
Icy var duktig som vanligt(Hon är suverän på att bära saker under promenad) Så idag fick hon hjälpa till och bär apporteringsbocken från bilen hem till lägenheten :) Hon är precis lika underbart redig hon :)

Fick även möte med två hundar när jag och Bam Bam var på vår träningsrunda ute på vischan och han valde ändå att komma till mig i stället för att gå banans och försöka leka och pipa efter hunden :)

Bra träningsdag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar