onsdag 5 december 2012

Raketer!

Tipsar alla att köpa Ufo-ballonger att sända upp i himlen på nyår istället för raketer.




(Kopierat från Kim Salomonssons Facebooksida)

Raketerna är inte bara plågsamt för våra hundar och katter, utan även för dom vilda djuren. Dessutom är resterna av raketerna inte bara miljöförstörand
e, utan dessutom rent av giftigt för djuren att få i sig.




- Innan jag skaffade de två hundarna jag har nu, så hade jag en Kungspudel i 11 år. Jag kan säga att under högtider där smällare och raketer är ett "måste" så hade vi det ett helvete hemma. Han mådde så fruktansvärt dåligt att det inte går att beskriva, vi försöka med lugnande, att isolera ett rum och höja volymen på tv:n. Ja vi försökte med precis allt.
Det värsta var när folk smällde inne på vår gård, han mådde så dåligt att vissa gånger fick en ep anfall och även kunde börja spy. Det var verkligen hemskt. 
Jag har aldrig avfyrat en smällare/raket och kommer inte att göra det heller.
Så snälla tänk på det. OCH om ni TVUNGET måste smälla smällare, gör det vid 12 på nyår och inte lite varje dag fram tills dess. 
Hörde faktist smällare på vår gård redan för ett par dagar sedan, dock så har jag en såpass tur att ingen utav mina hundar är vidare rädda för det, utan mer skäller tillbaka på ljudet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar