tisdag 11 december 2012

Kvällspromenad

Kom precis in efter en grymt kylig promenad, det va tamejfan kallare ute än vad jag trodde.
I vilket fall som helst!
Jag valde att hålla Icy idag då jag tränat en hel del vardagslydnad med henne och hon har valt att ta det till nästa nivå! jag är så grymt stolt över henne så det går inte att beskriva
Hon tvärnitar när jag stannar, hon går långsamt när jag går långsamt och ökar när jag ökar, utan att någon gång släppa fokusen på mig, idag fick vi även med att backa med mig.
Tränade även lite på inkallning som hon för övrigt är grym på, men vi ökade svårighetsgraden genom att jag bad henne ligga ner när jag var långt i från henne. Vilket hon klarade kanske 6av10 gånger, ändå väldigt bra tycker jag :)
Hade med mig hennes pipleksak idag för att se om det skulle bli någon förändring vid hundmöten då hon älskar pipisar, men icke .. tror nog att den eskalerade henne mer än fick hennes uppmärksamhet.

Bam Bam har även han blivit grym på lydnad, dock är han inte lika kunnig va det gäller att backa och följa rörelserna som man gör, dock har han lärt sig att lägga sig ner(fort) när vi promenerar trots att jag går vidare så ligger han kvar, grymt duktig!!
Jag är så stolt över min lilla kille som gör helt otroliga framsteg varje dag :) Det gör i och för sig dem båda två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar