fredag 7 december 2012

Olydig dam

Kan det stämma att hundar totalt skiter i en ibland bara för att dem känner för det? Jag valde idag att ta med mig Icy till jobbet igen, iom att jag hade ganska bråttom då jag insåg vad klockan var ganska sent så valde jag att ha flexikoppel på henne. Hon TOTALT ignorerar mig när jag har det på henne. Eller ja det är synd å säga för hon kommer i bland, väldigt sällan dock.
Det är sån otrolig skillnad på henne vissa dagar så jag tror att hon bara iggar mig för att hon inte orkar bry sig, dock vet jag inte om det är möjligt haha.
Hon har varit katastrofalt jobbig på jobbet idag, gått runt och pipt (mer än vanligt) och bara "psykat" mig. Ändå har jag både tränat och lekt med henne samt tagit 3 långpromenader idag. Men hundar kan ju precis som oss människor ha sina dåliga dagar.
Det som jag dock kan berömma henne för denna dag är att hon faktist inte gjorde utfall mot dem hundarna vi mötte på vägen hem i från jobbet. Hon spände upp sig men jag stannade henne, satte henne med ryggen mot hunden och matade henne med godis. Hon skötte sig suveränt och vände sig inte ens om för att kolla efter hunden. Så det får hon verkligen pluspoäng för idag.

Sedan så vet jag att dem senaste två dagarna har det inte varit så mycket lydnadsträning för någon utav hundarna då jag har känt mig mer död än levande.
Kan vara därför hon var såpass "olydig" idag. Får försöka ta tag i mig själv och orka med lite extra träning med dem. Men man är ju inte mer än människa.

Nu sitter jag här framför tv:n med mina små härliga barn(Dock sover Kevin redan) och kollar på X-faktor och hoppas och håller tummarna hårt för att det är Awa som vinner idag :)

Godkväll på er och så hörs vi i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar