torsdag 6 december 2012

Folk är förbannat djävla nyfikna.

Väldigt spännande att höra hur mycket folk på våran gård stör sig på att jag har dem raserna jag har. Trots att båda är hyfsat vanliga i denna stad. Dock är väl Icy ganska stor jämfört med dem flesta, men ändå, finns typ 3 till Rottweiler mixar här på gården, men ändå är det min som folk verkar störa sig på mest.
Nu fick jag även höra utav min Mormor att hon samtalat med en kvinna som bor på gården (Som tidigare klagat på att Icy skäller från balkongen när hon ser andra hundar) och hon klagade denna gången på att jag och Tobias röker för mycket. Trots att denna kvinnan, enligt min mormor varit kedjerökare i över 30 år så verkar det vara bedrövligt jobbigt att jag och min sambo röker så att hon kan se det från hennes fönster.
Alltså vad är det för fel på folk? Kan dom inte bara skaffa sig ett liv.

Men jag har lärt mig att man får blickar och att folk snackar skit (oftast äldre) när man har dessa raser.
Man har blivit van att höra ord som kamphund och "den borde ha munkorg" osv osv ..
Men att man ska störa sig på att jag och min sambo röker? ... please?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar