måndag 3 december 2012

Apportering

Måste bara tillägga att idag har det även tränats lite fortsatt apportering med Icy.
Hon har lärt sig "nosdutta" samt "plocka upp" apporteringsbocken. Ska upprepa dessa två moment i morgon också tänkte jag och sedan försöka mig på avlämningen. Hon är så jäkla duktig när hon vill, tror faktist i bland att hon driver lite med mig när jag får upprepa sitt ca 3 ggr innan hon låååångsamt för baken mot marken. Eller så har jag väl tidigare inte hittat det hon tycker är kul. Vilket hon verkar tycka apportering är. Hon är ju bra på att lämna bollar osv som man kastar utomhus så jag tror nog att avlämningen inomhus kommer funka hyfsat bra den med. Kommer självklart upp videor när allting sitter, kan även lägga upp om så önskas på varje moment.

Men jag har precis kommit hem i från jobbet nu, så nu blir det på med dem där sjukt underbara mjukiskläderna och slänga sig i soffan med mina favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar