tisdag 26 mars 2013

Lite planering

Jag har suttit och gått över lite saker som behöver tränas på med mina små och lagt upp det lite halvdant på ett papper, har inte riktigt lyckats komma tillbaka till strukturen med träningen ännu och det är så mycket som vi behöver träna på.

Bam Bam:
1. Kontaktsökande.
2. Shejping.
3. Miljöträning.
4. Passivitetsträning.
5. Aktivitetsträning.
6. Hundmöten.

Icy:
1. Skvallerträning.
2. Hundmöten/Hundpromenader.
3. Passivitetsträning.
4. Aktivitetsträning.
5. Kantarellsök.
6. Koppelträning.

Det är inte allt vi ska träna på, men jag skrev ner det jag ansåg var viktigast. Nu tänker jag inte träna allt i den ordningen som de ligger, men dessa övningar ska vi göra och klara av ganska bra. Hoppas på att få så mycket ordning som möjligt på Bam Bam innan vi drar iväg till utbildningen, självklart gör det ingenting om han inte klarar av allt galant tills dess att jag börjar, men vore kul att vara på väg i alla fall :)
Icy däremot har jag all tid i världen att träna med, viktigast är väl fortfarande koppelträningen med henne då hon fortfarande går och drar.
Men många utav punkterna känns det som om att vi är på god väg med i alla fall, det känns ju skönt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar