lördag 23 mars 2013

Fint väder idag!

Startade dagen med att dra till jobbet, var inte alls sugen på att gå upp och jobba idag, men promenaden ner till stan ändrade snabbt mitt humör, trots kyla så var solen framme riktigt tidigt och det kändes(förutom kylan) som om våren var på väg.

När jag kom hem så bestämde jag mig för att träna shejping med alla hundarna(Milou är här idag också). Alla hundarna fattade direkt vad som skulle ske, bäst av allt tyckte jag Milou fattade faktist. Icy var faktist ganska rolig just i momentet där man skall kasta godisen för att hunden sedan skall komma på själv va det vad den gjorde för att den blev belönad. Just i det momentet så fick Icy för sig att jag försökte lura henne. Så i stället för att sätta sig hyfsat nära för att sedan eventuellt få resa sig och gå bakåt och dyl så satte hon sig jätte långt bort och stirrade mystiskt på godisen som flög :) Haha hon var riktigt rolig! Men hon fattade ändå ganska snabbt att det inte var att lura henne som var tanken utan att hon blev belönad när hon valde att sitta.
Bam Bam va den enda utav hundarna som valde att lägga sig ner i stället för att sitta, det brukar ju vara mer bekvämt att sitta men inte i hans fall :) Jätte duktig var han och han ville inte sluta träna!


Efter de korta träningspassen med mina små hjärtan så stack jag och Icy iväg för en promenad i solen tillsammans med Gitte och Ravell. Icy gjorde ett fåtal utfall precis vid mötet med Ravell men sedan gick vi runt slussarna och Icy var hyfsat avslappnad, hon gjorde inga mer utfall och betedde sig inte illa, dock drog hon emellanåt för jävligt i kopplet, men hon tycker ju absolut att hon skall gå före alla andra, ingen annan hund ska få gå före henne. Men jag var riktigt stolt över henne idag! Hon skötte sig bra, vi fick ett par hundmöten på vägen där hon reagerade ganska starkt och sedan så mötte vi även på Bam Bams bror Hugo och honom gjorde hon inte ett utfall emot. Ibland förstår jag inte hur hon "väljer ut" sina objekt som hon ska bli sur på. Men jag älskar henne och hennes framsteg för varje dag är enorma, sedan har vi självklart bakslag som alla andra har. Men en promenad med en Rottweilerhane(fullvuxen) hade aldrig gått för ett år sedan! <3
Hon har något sorts hat emot hundar som ser ut som henne själva förstår ni, så underbara Ravell är kanonbra att umgås med för hennes skull, för han är så lugn, snäll och trevlig på alla sätt och vis!
Vi kommer börja träna mer och mer på att ta promenader med andra hundar nu när det börjar bli mysigare promenad väder ute! Åh, jag är så lycklig och stolt över henne idag så jag hade kunnat suttit och skrivit i alla evighet! Men det ska jag inte göra, för nu ska vi packa in alla hundarna i bilen och åka bort till svärmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar