torsdag 21 mars 2013

Skvallerträning

Nu är jag sådär lagom trött på att Icy skäller vid möte utav precis allting så jag har bestämt mig för att ta tag i skvallerträningen, kommer inte bara träna med henne förstås utan även Bam.
Har precis suttit och läst på lite hur man går till väga, steg för steg så att jag inte glömmer av någonting i farten. Men nu tror jag att jag är redo att köra igång.
Det är många som har rekommenderat mig att börja med skvallerträning men vet inte riktigt varför jag har dragit ut på det så mycket, kanske trott att vi inte kommer klara det eller att det är för svårt?
Hur som helst så ska vi sätta igång nu är det tänkt, just vad det gäller ögonkontakt så är ju Icy redan färdig, hon är helt suverän på att söka och fånga ögonkontakten hela tiden. Så det är väl mer Bam som kommer få arbeta på just denna punkten, det som kommer vara svårast med Icy är att fånga upp henne innan hon gått igång. Men detta kommer bli en nyttig övning för både mig och mina små hjärtan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar