torsdag 28 mars 2013

Våren är på väg

Så himla skönt att vädret börjar bli så otroligt fint nu, solen skiner länge och det är plusgrader i princip hela dagen :) Idag blev det dock en träningstur inomhus.

Bam Bam fick träna på ögonkontakt, han börjar bli bättre och bättre och förstår vad det är jag vill utav honom, han skötte sig helt utmärkt idag, dock märkte jag ganska snabbt att det tog en hel del kraft från hjärnan att försöka lista ut va det vad jag bad om, då han stimmade iväg efter ca 2 minuters träning, så jag körde två minuter(avslutade självklart vid korrekt beteende) och sedan så avvaktade jag i 20 minuter och körde då 3 minuter :) Gick hur bra som helst.

Icy tränade idag på shejpingen och jag är så stolt över att hon blir bättre och bättre även i detta vid varje träningstillfälle, nu har hon börjat sätta sig snabbare och backar inte lika mycket då hon tror att jag ska "lura" henne när jag kastar en frigodis. Men hon sätter sig betydligt snabbare och har en grym fokus, idag stimmade hon inte iväg någonting utan körde i 4 minuter med en paus på 15 minuter och åter igen 4 minuter efter det :) Stolt stolt stolt :)

Vid 15.00 ringde min Mormor och undrade ifall vi kunde åka iväg till hundrastgården med hennes lilla Queen och Bam Bam :) Självklart tyckte jag det lät som en bra idé, inte bara det att det är skönt och kul att komma ut, men Queen är en väldigt sund och bestämt tik. Hon säger ifrån ganska snabbt om hon inte trivs med hundens bemötande mot henne. Jag tyckte det gick väldigt bra idag, Queen var ganska hård mot Bam Bam i början men hon la ner ganska snabbt, Queen är inte van att leka så fysiskt som Bam Bam är så hon blev lite chockad när han kom flygandes över ryggen på henne, men allt gick bra och hon markerade snabbt att sådant beteende tyckte inte hon var ok, sedan kastade jag in en stor pinne till dem och då djävlar blev det fart på dom :) haha det va riktigt kul att se hur snabb lilla Queen är, hon var inte så långt bakom Bam Bam när dem rusade runt där inne, trots ålderskillnaden på 5 år :)

Icy fick ta en långtur med Tobias där hon fick springa lite lös och leka med pinne medan vi var borta :) Det tyckte hon var riktigt mysigt, hon är så fantastiskt underbar att leka med pinne med då hon är så vältränad i apporteringen och kommer tillbaka med den och lämnar av i händerna :)


Bam Bam och Queen leker med samma pinne :) 


Bam Bam blev glad när han vann pinnen ;) 


Queen lunkar efter för att ge det ett nytt försök :D haha


Resulterade i att Bam Bam lattjade framför henne medan hon kämpade ifatt honom :)



Icy under sin lösa promenad med Tobias, nöjd och glad tjej var hon :)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar