torsdag 21 mars 2013

Häxan surtant idag

Ja, det är inte jag som är häxan surtant idag utan jag känner mig rätt glad :) Det är min "lilla" dam här hemma som verkar ha vaknat på fel sida idag.
Hon har ju sina humör dippar i bland, precis  som alla vi människor har, dock så är Icy lite extra djävlig när dessa dagar faller in.
Idag under morgonpromenaden HOPPADE hon upp på en bil, för att det hade tydligen varit en hund där i, jag han knappt reagera innan hon va där! Som tur var blev det inga märken på bilen och ingenting hände utan vi fortsatte gå vidare. Efter ett tag så börjar hon vädra som en tok i luften, dra extremt mycket i kopplet och bete sig som en vilde rent ut sagt.
Sedan kommer det en hund på andra sidan vägen, en Rottweiler hane såg det ut som och då flippade hon över totalt, hon var helt galet svår att korrigera och ens sätta ner idag, hon VÄGRADE sätta sig ner?
Vi fortsatte promenaden och försökte slappna av och inte stressa, trots att Tobias hade ganska bråttom för att göra sig i ordning till jobbet. Men allting gick bra, vi mötte lite människor som hon blegade lite surt på men ändå lät hon dom passera i lugn och ro.
Sedan kommer vi tillbaka till våran gård och då är det en cykel som blåst omkull med en sån där sists för barn som sitter på pakethållaren och denna var tydligen väldigt farlig och det bästa vore nog att döda den på direkten. Hon gör ett hopp mot den och inser dock ganska snart att det var en redan död sak.
På den jätte korta biten från cykel till våran dörröppning så hann hon även göra utfall mot en mops. Tjoho!

Här hemma har hon varit allmänt tjurig, vill inte träna, vill inte leka och morrar på Bam när han är för närgående. Fan va jag älskar henne när hon är sån här ;) haha
Det bästa med att detta händer med jämna mellanrum är ju att jag vet att det går över efter en dag eller två och att hon är tillbaka till sitt underbara jag.
Sedan kan jag ju inte påstå att hon är rolig att ha och göra med under hennes bästa dagar heller vid hundmöten, men det är betydligt lättare att få kontakt med henne då.

- Men jag älskar henne mest av allt min fina prinsessa, hon ger mig verkligen någonting att arbeta med varje dag och det är aldrig en lugn stund kring henne, världens finaste tjej <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar