fredag 30 november 2012

Ett stort steg tillbaka



Idag har vi gått ett väldigt stort steg tillbaka i vår träning med Bam Bam. Han har nu kommit in i trotsåldern. Ja det är inte direkt trotsåldern som är ett problem, utan han gjorde ett ganska kraftigt försök till utfall mot Icy igår och idag så var jag och Bam Bam i hundgården medan Tobias och Icy gick runt i skogen och tränade lite placering. Det kommer en kvinna in som har en fransk bulldog på 7 månader.
Det tog inte lång stund innan han började med morrande och visande utav tänder.
Jag vet inte riktigt vart jag felet med detta vid hundmöten.
Sedan blev jag påmind om en incident som hände i en annan hundgård när Bam Bam var liten, han blev biten i halsen utav en svart engelsk staffe. Denna frallan liknade faktist den staffen ganska mycket.
Satt och funderade på om det kunde ha något med han beteende mot denna valpen att göra, vilket jag mer och mer börjar tro på faktist.
Han har ju lekt med okastrerade hanar och väldigt vilda hanar och tikar förr och även hundar som "sagt ifrån" utan att han faktist sagt direkt mycket tillbaka själv.

För att ta lite positivt om början på denna dagen så har han klarat galant med gripandet utav apportbocken. Han är nog redo för nästa steg nu :)
+ att han faktist klarar stadga riktigt bra nu, jag är chockerad över hur snabbt han förstod vad jag ville!
Nu kan jag gå runt honom när han ligger på plats, jag kan springa runt, hoppa och gå ifrån honom.

Nu får vi då lägga till hundmöten på listan för tränings som måste påbörjas snarast.
- Så ni som vill träna hundmöten och även kanske träna lite fritidslydnad tillsammans med mig kan ju skicka ett PM på facebook eller ett mejl här - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar