torsdag 29 november 2012

Apportering

Idag åkte vi iväg till Fidos och köpte en apporteringsbock och en klicker :) bestämde mig för att köra igång med båda hundarna idag, Icy reagerade mycket bättre på denna klickern än den förra som vi hade, men denna gör ett helt annat sorts klickande. Så det var väl där felet låg antar jag.
Har kört korta träningspass på ca 3 minuter per hund 3 ggr idag och det har fungerat väldigt bra för att vara första gången.

Vi har börjat med det första steget i Aportering och det är gripande! Båda hundarna var lite svårstartade men började förstå ganska omedelbart va det var jag ville få ut utav dem. Vi kommer fortsätta köra på gripandet tills det sitter helt och hållet. Jag tycker att Icy var mer fokuserad på va det va hon skulle göra. Bam Bam tyckte det hela va lite "sådär" roligt. Men ju mer han började förstå vad det va jag ville, desto bättre blev det.
Är stolt över dem båda två idag som förstått vinken ganska omedelbart och att dem inte tröttnat och vandrat iväg(Som Bam Bam kan göra ibland)

Så fort gripandet sitter helt på båda hundarna så kommer det komma video! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar