måndag 1 april 2013

Våren är på väg!

Dagen startade lite sent idag för vi valde att ta oss en sovmorgon ;) Va rätt skönt att sova ut allihopa som små bollar i sängen :)
Vid 11.30 så åkte vi ner till stan för att ta en hundpromenad med hundar som inte mina träffar för vana, men tyvärr så blev vi inte så många så det var bara två hundar som var okända, dock tre hundar för Icy.
Jag tyckte att Icy skötte sig hyfsat bra, dock så var hon lite små irriterad idag, jag kunde inte koppla om det berodde på att Thereses chihuhahua skällde på henne eller om det var för att Olovs lilla Tequila löpte :) Men hyfsat bra gick det i alla fall, vi kom runt spikön på ca 1 timmar och vi hade KANON väder :) Var faktist ganska nöjd ändå. Det var bra träning för båda mina små monster ;)

Efter hundpromenaden så åkte jag och älsklingen och tvättade bilen samt köpte oss lite gott att dricka i solen :) Dock gick klockan så mega fort så vi hann knappt med att dricka upp innan vi skulle iväg på en bilträff som Tobias och hans förening anordnat.
Kom faktist en hel del folk dit och det resulterade i att jag fick en kanonbra miljöträning för båda hundarna, Icy gjort ett utfall mot en tjej som skulle komma lite nära och som Icy inte riktigt tyckte var ok, men resterande folket gick det hur bra som helst med, inga utfall och inget skällande annars :) Hon fokuserade helt på mig, tyvärr så hade allt godis tagit slut från hundpromenaden :(
Bam Bam gillade inte denna miljöträningen då han hellre vill gå runt och pussa och hoppa på precis allt och alla som rör sig omkring honom, men MYCKET träning och att jag var riktigt enveten gjorde att han till sist la sig ner och tittade på folket i stället för att hoppa omkring som en tok :)

Nu är det dags att byta om till varmare kläder och dra iväg för att grilla med våra älskade vänner André och Maria :D Ska bli riktigt mysigt och det är perfekt väder för årets första grillning :)

VÅREN ÄR PÅ VÄG!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar