torsdag 11 april 2013

Rutan


(OBS! Lånad bild)

Ja idag har tankarna snurrat runt som vanligt i olika teman för träning av hund. Idag snappade jag upp ett par videos på olika tjejer med deras hundar där dom tränar "rutan" i olika miljöer, vissa kör med target, andra inte. Har haft lite funderingar på om detta kanske är någonting som man hade kunnat träna på själv med mina små. Jag har ju i och för sig inga koner hemma för tillfället, men det går ju att ordna.
I alla fall så tänkte jag idag försöka träna in att gå till en target, för att se om det är någonting vi kan lyckas med. Båda hundarna här hemma är lite otåliga då det har varit mycket jobb för mig de senaste dagarna och jag inte haft ork att träna något utöver det vardagliga.
Om någon har tips på hur man bäst tränar/utför rutan så får ni gärna kommentera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar