söndag 7 april 2013

Statussymbol?

Jag jobbar för tillfället men måste verkligen få skriva ut detta. Jag skulle ner och handla med min brukare för ett litet tag sedan, när jag uppmärksammar ett gäng killar en bit bort från oss, dom tjoar och tjimmar som dårar. När vi fortsätter gå närmare så ser jag något litet som står bakom en utav killarna( som för övrigt var i ca 16 års åldern ) när jag kommer närmare ser jag att det är en "amstaffvalp" valpen ser helt skräckslagen ut och försöka förtvivlat dra för att komma iväg från centrum. (om inte från sin ägare, vad vet jag) Killarna börjar röra på sig och gå bort från mig, var av hunden kämpar och sliter förgäves, killen som håller i kopplet i princip släpar den stackars hunden som försöker dra åt andra hållet, efter ett tag så ser man hur hunden ger upp och går kuvad vid sin ägares(?) sida.
Usch jag blev så förbannat arg och ledsen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, hade det inte varit så att jag gått med min brukare och har en plikt för att han ska känna sig trygg så hade jag absolut inte tvekat att går fram till dessa pojkar. Dom kanske å andra sidan ska vara glada för att min brukare var med, jag hade inte varit trevlig ....
När ska människor börja behandla våra älskade fyrfotade vänner som en familjemedlem och inte en statussymbol!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar