måndag 8 april 2013

Klagosång

Jag vet inte om denna veckan är "upptäcka att för många idioter äger hundar" veckan .. Men idag IGEN påträffar jag en riktig jävla jubel idiot med hund, eller nej ursäkt, TVÅ idioter med hund.
Jag kör upp vid hundrastgården i centrum för jag tänkte kolla om det var ledigt för att släppa in mina två, men det va det inte.
Jag tänkte att jag skulle köra genom Hjortmossen för att åka bort till Shell och köpa cigg när jag uppfattar en pojke i 15 års åldern med sin mamma, dom har någon BC liknande hund(knappast renrasig utav vad jag såg) i alla fall så ser jag hur mamman går först upp mot en bil som stod parkerad lite längre fram och pojken står kvar med hunden som står och tittar på en familj som går nere vid polishuset, pojken gör ett snabbt ryckande i kopplet och det händer ingenting hunden står som cement på marken och just detta verkade uppröra pojken något så extremt, så i stället för att vänta på hunden eller kalla på den så göra han ett ryckande med all kraft han har så hunden flyger käpp rätt åt helvete, hunden stannar till och tittar upp på sin lillhusse och då gör han det en gång till(som för att demonstrera sitt ledarskap) han rycker precis lika hårt denna gången, jag tvärnitar självklart bilen när jag ser detta och helar honom med ljuset på den som för att uppmärksamma honom på att jag står och tittar på honom, han blir helt utom sig av oro och springer upp med hunden till sin mamma som tar kopplet, varpå hon ställer sig och blegar rätt in i bilen, jag åker förbi och tar ner rutan och frågar vad i helvete hennes son(?) håller på med?
Hon tittar bara på mig som om jag vore en idiot och ber mig sedan i princip fara åt helvete och att jag ska sköta mitt eget.
Då svarar jag henne ganska snabbt att om jag ser honom eller henne göra så en gång till så går jag till polisen.
Kvinnan tittar på mig och skrattar - gör du så, vi bor inte här!

GAAh, jag va så jävla arg när jag åkte där ifrån, såg hur dom i princip hivade in hunden i bilen och åkte iväg, jag upptäcker sedan att dem skulle samma väg som mig, dock åkte dom inte efter mig utan valde att ta en väg som är förbjuden att åka igenom, men jag möter dem hur som helst på väg till Shell (som var mitt ursprungsmål) när våra bilar väl korsar varandra ser jag hur denna vuxna kvinna pekar finger åt mig och kör vidare ... JÖSSES!

Det är väl klart som fan man kan rycka lite lätt i kopplet vid vissa tillfällen, det gör även jag om det är så att något är framför mig och min hund blir aggressiv eller skall göra utfall eller liknande, men jag skulle ALDRIG ställa mig och rycka i kopplet så, framförallt inte när den står och uppmärksammar någonting? Sedan att som en makt demonstration rycka en gång till och att hunden är nära på att trilla omkull? Alltså vad fan är det för fel på folk? URSÄKTA men med den mamman som han hade så förstår jag att han är lite instabil ... Vilken vuxen människa glider förbi i sin bil och pekar finger? Ja jag vet inte vad jag ska säga .. jag är helt utom ord ... som vanligt nu för tiden känner jag ...
Undra vad som kommer här näst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar