onsdag 10 april 2013

Tävlingar/utställningar

Ja idag har gått i fundersamhetens tecken, har gått runt och funderat på det mesta vad det gäller olika sorters tävlingar och utställningar, vilka möjligheter man har, hur långt man kanske kan komma osv osv.
Ja tanken är ju att jag någon gång skall skaffa en renrasig hund och börja ställa ut och tävla på lite olika punkter.
Men saken är ju den att vi har ju faktist en renrasig hund redan i familjen som går att ställa ut, dvs Milou..
Har suttit idag och granskat hans stamtavla, försökt kolla upp rasstandarden på chinese crested(vilket jag trodde han överskred men tydligen inte).
Ja det är mycket jag vill göra, men först och främst så ska jag försöka hitta något som kan göra att vi får minskat på hans porer på ryggen, då jag tror (och även kollat upp) att han har för mycket av dessa för att komma någon vart, sedan måste även hans kam som skall gå längsmed halsen växa ut igen, då vi rakade bort den när vi fick hem han eftersom den var sträv och luktade äckligt.

Vad det gäller tävlingar och dylikt så har jag funderat en hel del på en massa olika, till vad det gäller just Milou så tror jag han hade passat bra i agility då han är riktigt snabb, alert och förbannat lyhörd!
Får väl försöka mig på att gå en kurs med honom någon gång när ekonomin tillåter det(ska ju ändå på utbildningen snart).

Ja, det va lite av vad funderingarna gått ut på idag .. suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar