lördag 6 april 2013

Träning på gravfältet

Idag var det ett ordentligt tufft träningspass, i alla fall för Icy! Gravfältet är det bästa stället på hela jorden för henne, för hon har alltid fått springa lös där och leka med sina favoritbollar. Men inte idag ;)
Det var ett rent helvete att försöka få henne till att fokusera på mig och inte fara iväg i förhoppning att komma lös så hon skulle få leka! Det tog ca 30 minuter att komma runt en kulle som med Bam Bam det tar ca 5.
Ja, jag blev helt slut i armarna och rösten också för den delen, då det blåste motvind så försvann min röst ganska ordentligt, men hon uppfattade det mesta och började ta kontakt efter ca 45 minuters intensiv träning i alla fall. Jag är inte JÄTTE stolt över henne idag, men ändå hyfsat stolt då jag vet att detta var en enorm störning för henne, att försöka fokusera på just denna plats.
Bam Bam däremot(han fick värma upp lite med Tobias innan han började träna med mig), han var ABSOLUT inte sugen på att fjanta runt och leka med Tobias, utan han ville träna! för hela slanten ;) Han var så sjukt träningssugen så man såg förändringen i glöden i hans ögon när han fick byta förare. Det var kul att se, jag har så otroligt olika hundar så det är helt otroligt! Bam Bam vill träna, i mängder! Icy vill leka... Bara leka :)
Bam Bam var rena stjärnan att träna med idag, allting gick helt otroligt bra, vi körde lite stadga, ögonkontakt, linföring, inkallning mm, ja det va ett lite blandat pass då jag åkte iväg till gravfältet utan någon vidare plan.
Men han skötte sig helt utmärkt, han stördes inte av att det gick två hundar på åkern, inte heller att Icy stod och drog dragkamp en bit bort och han reagerade inte JÄTTE mycket på att det senare kom en bäst ute på fältet heller .. OM jag är stolt över min arbetsnarkoman idag :)

Vi va iväg och tränade/lekte i ca 2 timmar, vädret var inte helt på topp, vi hade lite sol men inte mycket och blåste gjorde de! Men men, bara för jag är kräsen med vädret så är ju inte hundarna det, dom hade förmodligen jätte kul båda två då dom ligger döda i soffan just nu.
Icy ska dock snart med mig på en liten biltur, då hon behöver vänja sig vid att kunna åka bil utan att man åker till massa roliga ställen hela tiden. Just när det gäller bilträningen så går det ganska mycket upp och ner, i bland sköter hon sig otroligt bra och ibland är hon rena katastrofen att ha med sig ... Men men, mera träning bara så ska det nog funka fint det snart också :)

Här kommer lite bilder från idag!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar